onsdag 30. juli 2014

Å holde seg til planer

Så... Jeg hadde jo en aldri så liten leseplan, eller liste om du vil, for sommeren. Må ærlig innrømme at jeg ikke har lest en eneste en av bøkene jeg hadde lista opp. Litt pinlig, men betyr jo ikke at jeg ikke har lest noe av den grunn!

Kom plutselig på at Tom Egeland hadde kommet med en ny bok om Bjørn Beltø for ikke så altfor lenge siden, så den måtte jeg jo ha. Jørgen Brekke hadde også kommet ut med en ny bok om politimester Nils Bayer i Trondheim på 1700-tallet, så den måtte jeg jo ha. I tillegg kom jeg over den nyeste av Dan Brown, Inferno, til en veldig billig penge på Europris, faktisk, så den måtte jeg jo ha.

Så med andre ord, jeg har kommet meg gjennom alle de bøkene, i tillegg til jobbing og besøk av Jake. I går begynte jeg på ei ny bok av Kate Morton. Nå leser jeg hennes bok Hemmeligheter, som ble gitt ut i 2012, og jeg har vel hatt den liggende med alle andre uleste bøker omtrent like lenge, hehe. Men nå har jeg endelig fått starta, og er godt i gang!

Jeg synes Kate Morton er helt midt i blinken som sommerlektyre! Språket er ikke for avansert, det er lett og ledig, og enkelt å følge med på handlingen. Tidligere sommere har jeg pløyd gjennom hennes tidligere bøker, og man merker veldig godt at hun har blitt bedre og bedre for hver bok. Noe ganger kan det være ganske enkelt å gjette seg til handling og hva som kommer til å skje, men foreløpig har jeg ikke gjettet meg fram til så mye.

Kan så absolutt anbefale å lese Kate Morton til alle som vil ha litt lettlest sommerunderholdning, med familietviser og hemmeligheter, kjærlighet og svik, og store herskapshus :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar