søndag 8. juni 2014

Sommerens leseliste!

For engangs skyld tenkte jeg at jeg kunne lage meg ei leseliste for sommeren. Som student i Storbritannia har jeg latterlig lang sommerferie (tidlig mai til midten av september), så jeg har så absolutt tid for litt lesing! Nå er det jo ikke sånn at jeg ikke har klart og bestemt for hvilke bøker jeg skal lese iløpet av sommeren uten ei liste, men tenkte jeg kunne prøve å bestemme på forhånd hva som skal bli slukt opp i sola. Det er noen bøker jeg har tenkt jeg skulle ha lest i en evighet, men som jeg aldri har fått lest av ulike grunner - typ skole, jobb, ditten og datten.

Tenker meg at min leseliste blir noe som det her (ikke nødvendigvis i den rekkefølgen, da):

  • John Grren, The Fault in our Stars
  • P. D. James, Death Comes to Pembury
  • Tom Hardy, Tess of the D'Ubervilles
  • Charlotte Brontë, Jane Eyre
  • Ken Follett, World Without End
  • J. R. R. Tolkien, The Lord of the Rings
  • Lars Saabye Christensen, Beatles
En veldig lett blanding på den lista ser jeg, men det er hvert fall de bøkene jeg har tanker om å få lest ferdig i løpet av ferien. Det er mange sider tilsammen, så det kan nok hende jeg nøyer meg med en bok fra av Tolkien, og ikke alle. Spesielt med tanke på at World Without End er en rimelig stor murstein også, så det kan jo være greit å begrense bittelitt, hehe. I tillegg kommer jeg sikkert på andre bøker jeg har lyst til å lese etterhvert også, type bøker som blir utlest på en dag er så greie å ha :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar