lørdag 11. mai 2013

No more Filling Station!

I går var vi som sagt ute for å feire bursdagen til Jeanine og Tegan, siden de fleste faktisk har reist når bursdagene deres er. Vi dro til Filling Station, en restaurant jeg egentlig ikke er veldig glad i. Det er som regel dårlig service, de er trege og maten er ikke alltid som den skal. Men, er maten godt laged, så er den ganske god. Det som gjorde det enda verre, var at jeg hadde skikkelig lyst på en kald øl til maten.  Så, naiv som jeg er bestilte jeg en halvliter fra kelneren, men han måtte se ID. Greit nok tenkte jeg, og viste han bankkortet mitt, som jeg har brukt til ID på den restauranter flere ganger! Plutselig spør han etter hvor fødselsdatoen er, noe som er greit nok, siden de ikke har like bankkort her. Jeg peker, og forteller at jeg er 20 år. Trur du ikke tullingen da tar kortet mitt og går bort til høyere makter med det. Når han kommer tilbake til meg sier han at det ikke kan brukes, for det kommer ikke fram hvor gammel jeg er... Da jeg svarer med at jeg har brukt det før, og at jeg er over atten, så klarer han å prestere å si at han ikke kan servere meg øl, og at det er i mot loven... 

Bare for å toppe det hele så var ikke biffen stekt slik jeg hadde bestilt heller. Ikke fornøyd, med andre ord. 

Nå sitter jeg pal med linguistics, og begynner som smått å se en slutt på det her. Skal bli godt. Da er det bare å kaste seg rundt med engelskoppgava i mårra, så må jeg virkelig begynne å pakke for hjemturen til Norge. Og på torsdag blir det fotballkamp, Vålerenga - Tromsø! Har ikke vært på Vålerenga-kamp på evigheter, så det er best at de vinner! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar