torsdag 23. mai 2013

The Great Gatsby

Siden jeg kom tilbake fra Skottland har det stort sett gått i et sett. Dagen etter jeg kom hjem bar det til Oslo og Vålerenga - Tromsø, som Vålerenga heldigvis vant! På fredag var det jo 17. mai, og lørdag hadde Jørgen konfirmasjon. I pinsen klarte jeg det kunststykket å bli latterlig solbrent, sånn typ jeg blir etter to-tre dager i sola i syden. Skuldre og armer var så røde og varme i flere dager etterpå, men begynner å roe seg ned litt nå, heldigvis.

Her omkring er været helt pyton om dagen, bare regner og flommer over alle steder. Ikke bra. Forhåpentligvis er det litt finere vær på lørdag, for da skal vi i konfirmasjon igjen, tremeningen min denne gangen.

Det er nå bare 39 dager igjen til jeg drar til England for å treffe Jake igjen også. Skal bli veldig godt! Blir der i to uker, før vi begge drar tilbake til Norge, er her ei uke før han drar tilbake til England og jeg drar på ferie til Bulgaria dagen etter det. Blir nok en del flyving i sommer, gitt.

Men til overskrifta! I gårkveld møtte jeg Camilla på Gjøvik, vi kjøpte is på Mc Donald's før vi gikk for å se The Great Gatsby. Veit ikke helt hvorfor, men jeg hadde sett for meg noe litt annet enn slik filmen faktisk var. Av en eller annen merkelig grunn hadde jeg forestilt meg at den skulle være tregere, mer... jeg veit ikke, slapp kanskje? Uansett, den var superbra! Jeez, Leonardo diCaprio er ingen dum skuespiller, altså! Ikke at resten av skuespillerne var noe dårligere. Jeg likte virkelig den filmen ordentlig godt. Kommer sikkert til å se den flere ganger på kino, kjenner jeg meg sjøl rett, hehe.

Litt kjeie etter konfirmasjonsdag, dressen gikk ganske kjapt etter vi kom hjem. 








































Since I got back from Scotland I've been busy almost everyday. The day after I got back, I drove to Oslo to see Vålerenga - Tromsø play, which Vålerenga won to my pleasing! On Friday we celebrated Norway's national day, and on Saturday my brother had his confirmation. On Sunday I managed to be ridiculously sunburned, the kind of sunburned I get after two-three days in the sun in way warmer countries than Norway! 

The weather around here has basically been crap for the last few days. It keeps raining and flooding over everywhere. Not good. Should hope it's a bit better on Saturday, cause then my cousin has her confirmation.

It's only 39 days left till I go to England to finally see Jake again. Well excited! I'm staying for two weeks, then we are both going back to Norway for a week, before he goes back to England and I go on a holiday in Bulgaria for a week with my family. 

But, to the headline! Last night I met up with Camilla on Gjøvik, we bought ice cream at Mc Donald's before we went to see The Great Gatsby. I don't know why, but I had pictured something else than how the film actually was. For some strange reason I had pictured it being a bit slow. Either way, it turned out to be really good! Jeez, Leonardo diCaprio is not a bad actor, not at all. Not that rest of the cast was any worse. I really liked the film, and I'll probably watch it several times at the cinema if I know myself. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar