onsdag 14. mai 2014

Long time, no see! Igjen...

Enda en gang har jeg sett meg nødt til å ha et innlegg med den overskriften, haha. Er visst helt god på dedt der med å opprettholde en blogg, gitt. Nå har lysten trengt seg på igjen! Jeg har siden sist fått minnekortleser til kameraet mitt, så muligheten for bilder er endelig tilstede igjen. Jeg har også avslutta andre året, og er halvveis, i bachelorgraden min! Det er jo egentlig helt sjukt, for jeg synes ikke det er lenge siden jeg kom til Stirling i september 2012, og visste egentlig veldig lite om hvordan det er å være student.

Det at jeg er halvveis i graden min er faktisk også en grunn til at jeg tenkte jeg kunne starte å blogge så smått igjen. Vi har nemlig valgt moduler, altså fag, for tredje året vårt allerede. Både for høst- og vårsemesteret. Slik det ser ut nå, skal jeg ha Restoration & 18th Century, British Romanticism og Victorian Literature & Culture til høsten. Til vårsemesteret har jeg valgt Nations & Traditions I, Theories & Approaches og, hol dere fast, vært så vågal og valgt Creative Writing!

Planen min var ettehvert eventuelt å poste et par fiktive fortellinger som tiden går. Litt for min del, for å "øve" meg på skrive kreativt igjen, noe jeg knapt har gjort siden siste året på ungdomsskolen. Men også for å dele eventuelle ideeer, og rett og slett snakke om litteratur generelt.

Håper virkelig jeg klarer å opprerttholde fast skriving litt bedre denne gangen, og ikke bare skriving i den forstand hva-jeg-har-gjort-i-dag-opplegg, men skriving med litt mer kjøtt på beina! Har en liten tanke om å begynne å trene regelmessig igjen også, og da kan det nok tenkes at progress og/eller hva jeg driver med i den leiren, kommer til å bli posta her. Mest for min egen del for å holde styr på hva jeg driver med. Prøvde nemlig å skrive treningsdagbok for hånd, og det ble bare fraglemt. Håper det kan endres nå!


Skål, og god sommer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar